چگونه با همسر دلخواه خود آشنا شويم؟!
ارسال شده توسط modir در 1392/09/28 22:28:50
چگونه با همسر دلخواه خود آشنا شويم؟!
.
يكي از دغدغه هاي جوانان يافتن شريك مناسب زندگي است همه افراد زماني احساس مي كنند نياز به يك همراه دارند. انسان ها به صورت غريزي همه به دنبال عشق و محبت هستند. در جستجوي دوست داشتن و دوست داشته شدن، افراد برحسب شرايط فرهنگي و چارچوب هاي خانوادگي اقدام به انتخاب گزينه اي مناسب مي كنند. افراد زيادي نگران هستند كه نتوانند شريك مناسب زندگي خود را بيابند همان طور كه همه براي رسيدن به اهداف بزرگ زندگي خود اعم از شغلي و تحصيلي برنامه ريزي مي كنند يافتن زوج مناسب نيز نياز به درايت و برنامه ريزي دارد نمي توان در گوشه اي نشست و منتظر ماند تا فردي كه خصوصيات اخلاقي، شغلي، تحصيلي و... دلخواه را دارد به ناگاه از راه برسد. داشتن برنامه به معناي فريب دادن و يا جستجوي فريب كارانه نيست در واقع فرد تلاش مي كند زوج مناسب خود را با ارزيابي هاي دقيق بيابد. نكات زير مي تواند راهكارهاي مناسب جهت آشنايي با همسر آينده تان باشد:

۱. دقيقاً مشخص كنيد چه مي خواهيد:

تهيه يك قلم و كاغذ قدم اول يافتن همسر مناسب است. يادداشت نمودن تك تك خصوصيات و خلقيات همسر دلخواه برخي به اشتباه خصوصياتي را كه نمي خواهند همسرشان داشته باشد را نيز يادداشت مي كنند فارغ از اينكه جملات و كلمات منفي در روند جذب فرد نامناسب تاثيرگذار است بهتر است جزئيات ذكر شود به عنوان مثال روحياتا، اخلاقيات و نحوه برخورد فرد مورد نظر در منزل و نسبت به خانواده به طور كامل شرح داده شود و حتي اينكه وئي در برابر منشكلات زندگي چگونه واكنش نشان مي دهد؟ در برگه مذكور اصول و فلسفه زندگي و باورهاي سياسي و قلبي اش ذكر گردد تمامي مشخصات ظاهري و باطني وي بر روي كاغذ آورده شود و اينكه وي دوست دارد اوقات فراغت اش را با شما چگونه بگذراند جالب اينجاست به محض روشن شدن خواسته ها به صورت ناخودآگاه همسر مناسب جذب مي گردد.

۲. خوشبين و مثبت انديش باشيد:

همه ما فرقي نمي كند زن يا مرد عاشق اين هستيم كه در كنار فردي مثبت و خوش بين كه مي داند هدف اش از زندگي چيست و دقيقاً به دنبال چيست باشيم مطمئناً هيچ كدام مان دلمان نمي خواهد با مرد و زني بدبين روزگار بگذرانيم پس چه بهتر كه خود را نيز آماده كنيم خوشبيني و مثبت انديشي را درون خود پرورش داده و منتظر همسر مناسب مان شويم به دنبال هر خصوصيات اخلاقي مثبت كه در همسر آينده تان مي گرديد ابتدا آن خصيصه را درون خود تقويت كنيد اين روند باعث مي شود افرادي به سمت شما بيايند كه شبيه شما هستند.

۳. از هر نظر مثل يك برنده به نظر بياييد ( به ظاهرتان بسيار اهميت دهيد):

دختران و پسران مجرد نسبت به سبك لباس پوشيدن يكديگر بسيار حساس هستند به آراستگي لباس و ظاهرتان دقت فراوان كنيد بهتر كه بپذيريم در روابط برداشت اول هميشه ماندگارست. رسيدگي به شرايط جسماني، وزن و سلامتي براي به دست آوردن جذابيت بسيار ضروري به نظر مي رسد مردان نيز همانند زنان ظاهر برايشان اهميت ويژه اي دارد حداقل ۹۵ درصد تاثير اوليه را نوع لباس، آرايش و آراستگي تعيين مي نمايد. طبق بررسي محققان افراد در همان ۳۰ ثانيه اول ملاقات راجع به ديگران تصميم و بعد از آن به دنبال اين هستند با جستجوي شواهد تاييد كننده آن در رفتار و كردار طرف مقابل برداشت اوليه شان را توجيه كنند. براي ايجاد يك تاثير اوليه خوب هيچ وقت يك فرصت دوباره به دست نخواهد آمد.

۴. گسترده بيانديشيد:

در آشنا شدن و ازدواج با همسر دلخواه قانون احتمالات نيز حاكم است اين قانون مي گويد (هر چه در موقعيت هاي متفاوت بيشتر به چشم افراد بيشتري بياييد احتمال اش بيشتر مي شود كه در زمان مناسب با همسر مناسب تان برخورد نماييد) بهتر است از خودتان بپرسيد همسر ايده آل شما بيشتر احتمال دارد در زمان كار ـ يا بعد از كار در چه مكاني باشد؟ مجرداني كه تمايل دارند همسرشان فردي اهل مطالعه باشد بهتر است زمان بيشتري را در كتابخانه ها و فرهنگسراها بگذرانند و با افراد بيشتري در اين زمينه آشنا شوند و يا اينكه افرادي كه همسراني مذهبي مي پسندند زمان بيشتري را در مكان هاي مذهبي بگذرانند در خانه ماندن و منتظر ماندن شما را به هدف تان نمي رساند يافتن شريك زندگي مانند تمامي اهداف زندگي تان با ارزش و مهم است.

۵. در كارتان و در جامعه فعاليت و مشاركت داشته باشيد:

تا جايي كه امكان دارد هميشه و در هر موقعيتي آشنايي هاي جديد ايجاد كنيد در انجمن هاي كاري و يا تحقيقي عضو شويد در سمينارهاي مختلف شركت كنيد. فراموش نشود فقط عضو بودن و شركت در همايش ها همانند ديگران نمي تواند تحولي ايجاد نمايد سعي كنيد در انجمن مورد نظر عضو فعال باشيد تا از اين طريق با افراد بيشتري آشنا و شانس بيشتري جهت يافتن همسر مورد نظرتان بيابيد. فراموش نشود انسان هاي موفق بيشتر مورد توجه قرار مي گيرند هيچ كس نمي خواهد با مرد و زن ناموفق و بي هدف روزگار بگذراند. تلاش براي رشد شخصي نه تنها سبب پيشرفت شما مي شود بلكه افراد مناسب و موفق تر را به سوي تان جذب مي كند.

۶. خوب صحبت كنيد و خوب رفتار كنيد:

زنان و مردان بيشتر جذب اشخاصي مي شوند كه بتوانند در مورد موضوعات مورد علاقه شان صحبت كنند بعد از مشخص نمودن ويژگي هاي همسر مورد علاقه بهتر است موضوعات مورد علاقه اش را نيز مشخص نموده و در اين خصوص اطلاعات كافي جمع آوري شود زنان و مردان جذب كساني مي شوند كه علايق مشتركي داشته باشند.

۷. امور مالي را مدنظر قرار دهيد:

زنان در مورد توانايي يك مرد براي تامين كردن آنها به خصوص بعد از ازدواج و بچه دار شدن حساس هستند يك زن باهوش ترجيح مي دهد همسر مردي باشد كه هم اكنون از نظر مالي موفق باشد و يا در آينده. و همين طور مردان نيز ترجيح مي دهند همسرشان فردي مستقل و اقتصادي باشد بهتر است ابتدا راه حل پس انداز كردن را ياد گرفت زماني كه در حساب بانكي تان پول كافي داشته باشيد نسبت به زماني كه نگران چك و اقساط بعدي تان هستيد كاملاً متفاوت خواهيد بود ثروت احساس آرامش و اطمينان و قدرت بيشتري مخصوصاً به يك مرد مي دهد در نتيجه يك ميدان نيرويي پرانرژي ايجاد مي كنيد كه همسر مناسب و همانند خودتان را به زندگي تان جذب نماييد.

۸. اعتماد به نفس تان را افزايش دهيد:

به نظر روانشناسان ميزان اعتماد به نفس افراد بخش عمده اي از جذابيت شان است. اعتماد به نفس ريشه در خودباوري فرد دارد و خودباوري نيز چنين تعريف مي شود: چقدر خودتان را دوست داريد؟ هر چقدر زن و يا مردي خود را ارزنده تر و با ارزش تر به حساب آورد خودباوري بالاتر و اعتماد به نفس اش در برخرود با ديگران بيشتر و جذاب تر به نظر خواهد رسيد اينكه شما خود را چقدر دوست داشته باشيد تعيين مي كند كه چقدر ديگران را دوست داشته و در مقابل آنها چقدر شما را؟ دوست داشتن خود سبب به وجود آمدن حس بهتر و در نتيجه عملكرد سنجيده تر مي گردد كه خود منجر به رفتار بيروني جذاب تر است.

۹. در خودتان يك احساس روشن جهت دار بودن ايجاد كنيد:

براي خود هدف تعيين كنيد مشخص كنيد مي خواهيد كه باشيد، چه داشته باشيد و چه بكنيد؟ يك فرد هدفمند بسيار قدرتمند و موثرتر خواهد بود زماني كه برنامه تان مشخص باشد و بدانيد به دنبال چه هستيد مطمئناً فردي را نيز به سوي خود جذب مي كنيد كه همانند شما به دنبال يك زندگي نظام مند و هدف دار است اين خصيصه مي تواند شخصيت جذاب تري بسازد.

۱۰. منظم و خوش قول باشيد:

مديريت زمان جهت جذب ديگران بسيار مهم است زن و مرد منظم كنترل زمان و زندگيش را در دست دارد و خيلي مطمئن تر و قابل اطمينان تر از كسي است كه كار زيادي بر سرش ريخته و بيشتر مواقع در حال دست و پا زدن براي جبران عقب ماندگيش است. مطمئناً جوانان ترجيح مي دهند در كنار شخصي قابل اطمينان قرار گيرند پايبندي به نظم و خوش قولي مخصوصاً در اولين برخورد تاثير مثبتي بر طرف مقابل خواهد گذاشت.

۱۱. به طرف مقابل تان احساس خاص بودن بدهيد:

هنگامي كه احساس كرديد همسر مناسب خود را يافته ايد به گرمي از وي استقبال كنيد خصوصيات مثبت اش را تحسين و نشان دهيد قدرش را مي دانيد زماني كه زن و مردي به يكديگر احساس خاص بودن بدهند و يكديگر را همانطور كه هستند بپذيرند به آساني مي توانند حس زيباي دوست داشتن را تجربه نمايند. گاهي تاييدها و استفاده از كلمات خاص و تحسين هاي كوچك معناي بزرگي به زندگي مي بخشد. تحسين، تقدير و پذيرش از جانب زن و يا مرد سبب جذب ديگري خواهد گرديد.

۱۲. ياد بگيريد چطور درست گوش دهيد:

بسياري از فرصت ها در كنار شما هستند و شما از كنارش به راحتي عبور مي كنيد حواس پنجگانه خود را تقويت كنيد به عنوان مثال ياد بگيريد چگونه به سخنان اطرافيان و فرد مورد نظرتان گوش كنيد. مشتاقانه و با دقت گوش دادن به سخنان طرف مقابل اين احساس را بيدار نموده كه وي و سخنانش با ارزشند، اين احساس خاص بودن سبب تقويت خودباوري و ارزشمند بودن طرف مقابل مي گردد مسلماً شخصي كه چنين احساسي را درون زن و مردي ايجاد نمايد جذاب و خواستني تر خواهد بود.

۱۳. سازگاري در رابطه را محك بزنيد و به شم تان اعتماد كنيد:

اساس يك رابطه سالم و عاشقانه داشتن سازگاري است ممكن است با زنان و مردان زيادي روبرو شويم پيدا كردن كسي كه با او احساس راحتي و اطمينان كنيد ارزش جستجو را دارد وقتي زن و مردي با يكديگر سازگار باشند يك رابطه دو طرفه راحت به جريان مي افتد. بعضي جنبه هاي سازگاري به نگرش هاي كليدي در مورد روابط زناشويي، خانواده، كار، پول، دين و سياست مربوط مي شود. بهترين معيار سازگاري اين است كه زن و مرد از همنشيني با همديگر لذت ببرند. هنگامي كه به شم و شهودتان اعتماد كنيد هيچگاه اشتباه نخواهيد كرد به صداي درون خود گوش دهيد.

دنياي سلامت/ شماره ۹۸/ آذر ماه ۹۲/ به قلم: ستاره حميدي/ صفحه ۶۲